Renk Körleri Google'ı Nasıl Görür ?

Bizler her rengi gerçekte olduğu gibi görüyoruz ama renk körlerinin durumu farklı benim bugüne kadar hiç aklıma gelmemişti ama birileri bunuda düşünmüş “Colorblind Web Page Filter” isimli bu site renk körlerinin internet sitelerini nasıl gördüğünü bizlere gösteriyor. Peki ya google’ı nasıl görüyorlar ?

13 Cevaplar

  1. guybrush dedi ki:

    kesinlikle yanlış bilgi
    kırmızı yeşil renk körleri sanıldığı gibi kırmızıyı yeşil yeşili kırmızı görmez. Normalde gördükleri renkler aynıdır. ama iki renk içiçe geçtiğinde, biraz daha karmaşıklaştığında iki rengi ayrımazlar. mesela ekranı kırmızı l ve yeşil e ile değişik tonlarda doldurursan o zaman hangi harf ne renk seçemeyebilirler. Kendimden biliyorum…

    • AwuLL dedi ki:

      Sana Katılıyorum Ben renk körüyüm diyince herkez bana bu ne renk şu ne renk diyor ben renkleri söylüyorum doğru çıkıyor ama iç içe karışık bir haldeyken renkleri ayırt edemiyorum

  2. Serkan Eren dedi ki:

    ayriyetten de, siyah ile laciverdi pek ayırt edemezler. Yesilllerde ve kırmızılar dada aynı sorun vardır.Ama trafik ışıklarınıda çok iyi görürler..

    Kendimden biliyorum 😉

  3. Namık Kemal ÖZ dedi ki:

    yok zaten yazıda belirtmiş 11 tane farklı seçenek var acaba renk körlüğüde derece derece mi yoksa birbirinden farklı 11 tane mi veya öyle bişey kafam karıştı şimdi :d Allah renk körlerininde yardımcısı olsun

    bu arada sitenin PR ı 7 😀

  4. mehmet burak gö dedi ki:

    benden kendımden bılıorum normal renklerı normal ınsanlar gıbı goruyoruz ama ara renklerde sorun yasıyoruz yanı yesılın tonlarıyla kırmızının tonları karısırsa bole renk korlugu testı gıbı onu karıstırıoruz yoksa trafık ısıgını gormesek sımdı meftaydım:Dayrıca lacıvertle sıyahı bende karıstırıorum:D

  5. şeyma hoşbak dedi ki:

    yani tam olarak ne renkte görüyorsunn turuncu yada giri gibimii

  6. şeyma hoşbak dedi ki:

    bn sizden küçüğüm bunu bilin 14 yaşıdayım ve bir ödevim var sizden bilgi almak istiyorum bana yardımcı olurmusunuz/ gerçi siz bu msj yazalı çok olmuş ama

  7. by_renk_kör&uum dedi ki:

    Arkadaşlar bende bir renk körüyüm fakat kırmızıyı kırmızı yeşili yeşil görüyorum.kımızı yeşil renk körü olan kişilerdeki esas sorun şu.Açık yeşili koyu yeşil koyu yeşili açık yeşil görüyoruz.yada koyu kırmızıyı açık kırmızı açık kırmızıyı koyu kırmızı görüyoruz.Görüyoruz diyorum çünkü bütün kırmızı yeşil renk körleri aynı şekilde görür.Ama normal insanların nasıl gördüğünüde öğrendim.Renkmkörlüğü lensi satılıyor arkadaşlar ve ben bundan bir çift aldım bana 600 tl ye mal oldu.Bunları taktığım zaman sanki dünyaya yeni gelmişim gibi oluyor.Aslında trafik ışıklarını çok net seçebiliyorum ve benim iki tanede ehliyetim var.Kırmızı ışık kırmızı yeşil ışık yeşildi.Fakat lensi taktıktan sonra aslında benim koyu yeşil sandığım trafik lambası aslında açık eşil çok güzel bir renkmiş…Yada benim yoldan geçerken hergün gördüğüm aynı kişinin kırmızı arabası aslında koyu kırmızı değil açık kırmızıymış ve çok güzel bir kırmızı bu…Fakat bu color bilmemne sitesi yanlış….ben google daki kırmızıyı kırmızı yeşili yeşil görüyorum…fakat tek sorun tonlama…….kırmızı ve yeşilden oluşan tonlamalı renk körlüğü kartlarını o lensler olmadan okuyamıyorum….Ve bu renk körlüü bana çok şey kaybettirdi…İnanın o renk körlüğü tes kartları doktor tarafından önünüze sürüldüğünde 3 ü 5 okursanız bazı hedeflerinize ulaşamak artık hayal oluyor….Umarım anlaşılmıştır…..

    • ne yazık ki renk k& dedi ki:

      dediğini iyi bice okudum bende trafik ışıklarında hiç zorlanmıyordum görüyorum diyordum ama bu gün ren körü olduğumu öğrendim şimdi lens alsam normal gören insanların gördüğü gibimi görecem hayatın bazı noktalarını hep yanlışmı görmüşüm şimdi merak ettim asıl kırmızı yeşil nasılmış……

    • ahmet dedi ki:

      slm arkadaşlar bende renk körüyüm malesef by renk körü 600tl ye lens aldım diyosun bende almak istiyorum nerden aldınızı açıklarmısınız lütfen yardımcı olursanız sevinirim saygilarımla

    • ahmet dedi ki:

      slm arkadaşlar bende renk körüyüm malesef by renk körü 600tl ye lens aldım diyosun bende almak istiyorum nerden aldınızı açıklarmısınız lütfen yardımcı olursanız sevinirim saygilarımla

  8. osman dedi ki:

    doğru aynı şekilde bende trafik ışıklarını çok rahat ayırt edebiliyorum fakat renk körlüğü testlerininde hiçbirini okuyammıyorum

    • ismail dedi ki:

      aynı bende trafik işıklarını farkediyorum. doktor renk körüsün dedi bazı resimlerde birşey göremiyorum ve norlam gözler görür diyor dr bey

osman için bir cevap yazın Cevabı iptal et